Soru : Ceyda Başaran /Meme Hastalıkları Teşhis Ve Tedavisi
16.10.2020

Merhaba hocam, Bilateral Meme ve Aksiller Ultrasonografi incelemesinde, Her iki meme cilt,cilt altı yağlı dokular tabi oplup meme parankim ekojenitesi fibrokistik patern lehine artkın izlendi. Sağ memede saat 9 düzleminde, meme başına 3 cm mesafede,ciltten 7mm derinde, 10×18 mm boyutunda,düzensiz sınırlı,lobüle konturlu, heterojen hipoekoik solid lezyon ile periferinde ciltten 14 mm derinde,3×4 mm boyutunda,düzensiz sınırlı, hipoekoik solid lezyon izlendi. Sağ meme saat 9 periareolar alanda ciltten 10 mm derinde 3×5 mm,saat 10 periareolar alanda yakın plan yerleşimli,ciltten 11 mm derinde en büyüğü 3×5 mm,saat 3 düzleminde meme başına 3 cm mesafede,ciltten 12 mm derinde,3×5 mm boyutunda iki adet,biri cilde vertikal yerleşimli,homojen hipoekoik, düzgün sınırlı,solid lezyonlar izlendi. Sağ meme saat 5 periareolar alanda ciltten 12 mm derinde,6×10 mm boyutunda,iç konturu silik,solid komponentli kostik lezyon izlendi. Sağ meme saat 8 düzleminde 4 mm çapında ve 5×10 mm boyutunda,bilobüle konturlu,anekoik,sol meme saat 12 düzleminde 4 mm boyutunda,ince septalı ve saat 3-4 aralığında 3×6 mm boyutunda,yoğun içerikli, düzgün sınırlı,kostik lezyonlar izlendi. Her iki aksilla normal görünümde olup patalojik lenf nodu saptanmamıştır. SONUÇ: Sağ memede multiple solid lezyonlar,dinamik MR inceleme ve saat 9 düzleminde tanımlanan lezyonun histopatolojik incelemesi önerilir. (ACR-Birads kategori 4) Buna göre durum nedir hocam? Büyük ihtimalle kanser miyimdir? Öyleyse ne kadar kötü durumda?

Cevap : 19.10.2020 tarihinde Prof.Dr. Mehmet Mahir Atasoy tarafından cevaplanmıştır.
19.10.2020

İhmal etmemelisiniz. Meme biyopsiniz yapmamız gerek. ona göre belli olacak durumunuz.