Soru : HATİCE KAYA /Tiroid Hastalıkları Teşhis ve Tedavisi
7.01.2021

Tiroid Hastalıkları Teşhis ve Tedavisi

6 yıl önce troid ca nedeniyle ameliyat oldum. son usg sonucum bu yardımcı olursanız sevinirim Tiroid sağ lobu ve İsthmus izlenmedi.(Opere?)Tiroid sol lob lojunda 11x7mm boyutlarında hipoekoik nodüler görünüm dikkati çekmiştir.(Rezidü-Nüks?)Bilateral parotis ve submandibuler gland normal boyutlarda olup parankimi homojendir.Sol submandibularda 31x9 mm boyutlarında, sağ submandibularda 28x6 mm boyutlarında kortikal kalınlaşma gösterensantralinde silik yağlı hilusu seçilen lenf bezleri izlenmiştir.Sol servikal zincirde büyüğü 26x8 mm boyutlarında, sağ servikal zincirde büyüğü 16x4,5 mm boyutlarında olmak üzeresantralinde yağlı hilusu seçilen birkaç adet lenf bezi izlenmiştir.Sol posterior servikalde 25x13 mm boyutlarında içerisinde yer yer kistik alanların izlendiği kortikal kalınlaşma gösterensantralinde yağlı hilusu seçilen lenf nodu izlenmiştir. Tariflenen lenf bezi komşuluğunda 16x8 mm boyutlarında izlenen lenfbezinin hilusu net izlenmemiş olup vasküleritesi artmış olması nedeniyle biyopsi önerilir.Hasta şikayeti lokalizasyonunda postaurikuler bölgede 7x2 mm boyutlarında düzgün konturlu oval şekilli hipoekoik nodülerlezyon izlenmiştir. (lenf bezi?)

Cevap : 16.01.2021 tarihinde Prof.Dr. Mehmet Mahir Atasoy tarafından cevaplanmıştır.
16.01.2021

Öncelikle boyundaki lenf nodlarından ve tiroid bezindeki tekrarlayan alandan biyopsi yapmamız gerek sonuca göre de tedavinizi planlarız.