Soru : Leyla Türkan Deniz /Meme Hastalıkları Teşhis Ve Tedavisi
9.09.2021

BİLATERAL MEME MRG İNCELEMESİ Sayın Meslektaşım Hastanıza Yapılan İnceleme Tekniği : T1 aksial planda 3 mm kalınlıkta FSE T2 ağırlıklı FATSAT dinamik kontrastlı 3mm FSPGR her 40sn bir sekansta 4.dk’ya kadar substraction imajlar yapıldı. Ayrıca MSI haritaları çıkarıldı. FATSAT 3 mm kalınlıkta FSPGR aksial planda kontrast sonrası geç kesit oblik sagittal FATSAT T1 ağırlıklı kontrastlı sekanslarla gerçekleştirilmiştir. Bulgular     Her iki meme fibroglandüler yapıları belirgindir. Her iki memede yağ baskılı T2A görüntülerde hiperintensite ile karakterize çok sayıda milimetrik çapta kistle uyumlu görünüm izlendi. Bu bulgular bilateral fibrokistik meme hastalığı şeklinde değerlendirildi. Kontrastlı ve dinamik incelemede sağ meme retroareolar bölgeden posteriora ve mediale doğru uzanan alanda duktus traseleri boyunca lokalize kalınlaşma ve nodüler görünümde kontrastlanan lezyonlar dikkati çekmektedir. Diffüzyon görüntülerde bu alanlarda yer yer nodüler yapılarda diffüzyon kısıtlamaları izlendi. Bu düzeyden yapılan ölçümlerde tip II kinetik eğriler izlenmekle birlikte görünümler  tümör açısından şüpheli bulunmuştur. Histopatolojik değerlendirme önerilir. Sağ aksillada 11.5 mm çapında yağlı hilusu izlenmeyen, diffüzyon görüntülerde hafif diffüzyon kısıtlaması olan lenf nodu izlendi. Sol aksillada patolojik boyut ve görünümde lenf nodu izlenmemiştir. Cilt - cilt altı yağlı dokular tabiidir. Ciltte patolojik kontrastlanma izlenmemiştir. Retromamalier sahalar açıktır.

Cevap : 11.09.2021 tarihinde Prof.Dr. Mehmet Mahir Atasoy tarafından cevaplanmıştır.
11.09.2021

Meme MR ınızın cd sini kendim incelemem lazım. sonrasında meme ultrasonunuza kendim bakmam lazım.