Soru : SUBMARINE /Diğer
7.09.2018

Diğer

Değerli Didem Hocam; 65 yaşında bir annem var. Kendisinin dediğine göre 43 yaşlarında tamamen menapoza girmiş. Ama bunca yıldır hala menapoz belirtilerini çekip duruyor. Aşırı sıcak basması, alınganlık, aksilik, her şeyi tersinden anlayıp sık sık kavga çıkarma, huzursuzluk, ağır bir depresyon olmasa da hafif depresif bir hal 43 'lü yaşlarından beri var. Ailesinde meme kanseri, inme, pıhtı atması, kalp-damar hastalıkları yok. Kendisinde de bu hastalıklar yok. Yalnız annesi ve teyzesi 90'lı yaşlarında Alzheimer tipi demanstan vefat etti. Annem de şu anda "Hafif bilişsel Bozukluk" tanısı aldı, öğrenme ve anlama sorunu var. Böyle bir hastada biyo-eşdeğer hormon tedavisi yararlı olabilir mi? Enis EFE- GSM :0 531 982 46 89

Cevap : 7.09.2018 tarihinde Prof.Dr. Mehmet Mahir Atasoy tarafından cevaplanmıştır.
7.09.2018

Menopoza girmesinin üzerinde 5 yıldan fazla geçen hastalarda kesinlikle HRT verilmez. Çünkü Östrojenin damarlardaki aterosklerotik plakları kaldırma ve beyin ya da diğer organlara pıhtı attırma riski vardır. Biz fonksiyonel tıp kliniğimizde kadın doğum ve endokrinoloji uzmanları ile beraber menopoza yaklaşan hanımlara ve yeni menopoza girmekte olan hanımlara hormon düzeylerini çok hassas kontrol ederek hormon replasmanı uyguluyoruz. Ancak annenizin durumu farklı. Kendisine beslenme ve sağlıklı yaşam tarzı yönünden tavsiyelerimiz olabilir bazı gıda takviyeleri önerebiliriz ama ne yazık ki hormon vermek doğru olmaz.

Geçmiş olsun.

Doç. Dr. Mehmet Mahir Atasoy