Soru : Selma Dilek /Meme Hastalıkları Teşhis Ve Tedavisi
16.09.2020

Hocam meme mr bugün cikdi yorumlarmisiniz..ultrason mamografi bırads 0...her iki meme tıp D paterndedir..her iki memede büyüğü sağ memede saat 6 hizasında 12*8 mm boyutta olmak üzere bir kaç adet kistik lezyon izlenmiş tır..her iki meme arka zemin Kontrastlaması asimetrik belirgin nodüler paterndedir...bu zeminde mr duyarliligi azalmisdir...her iki memede capu 5 mm altinda Kontrastlama gösteren fokusler mevcuttur... ..... .........,......sağ memede Saat 5 hizasında 18*8 mm boyutunda dinamik serilerde tıp 3 Kontrastlama pateni gösteren irreguler sekilli asimetrik kontraslanan alan izlenmektedir ( Bırads4)...... ......,.,.sağ meme saat 6 hizasında areolaya yakın konsulukda 15.8mm boyutlu oval sekilli duzgun sınırlı izlenimi alınan tip1 vasifda kontraslanma gösteren lezyon izlenmiş dir.sag meme saat 12 hizasında posterlorda 8.4 mm botutta tıp 1 vasifta Kontrastlama düzgün sınırlı lezyon izlenmiştir.. sonuç...sağ memede tanımlanan Bırads4 alandan doku tanısı önerilir.. ..yaşım 50 ailede meme kanseri yok ama...bu sonuç şüpheli mi hocam cvp için tşk ederim Gizle

Cevap : 17.09.2020 tarihinde Prof.Dr. Mehmet Mahir Atasoy tarafından cevaplanmıştır.
17.09.2020

Evet, bu sonuç şüpheli vakit kaybetmeden deneyimli bir meme radyoloğuna biyopsinizi yaptırmanız gerekiyor.

İyi bir meme ekibi ile çok kolayca süreci atlatabilirsiniz sakın korku nedeniyle vakit kaybetmeyin.