Soru : Merimer /Meme Hastalıkları Teşhis Ve Tedavisi
28.01.2021

Hocam merhaba, annem için şüpheli bir araştırma içerisindeyiz. Kalsiyum oranı yüksek çıktı, CA 15-3 değeri 33 ml çıktı. En son mamografideki sonucu aşağıda belirteceğim. Bize bir yorum yapmanız mümkün müdür? Korkumuz şu ki, teyzemiz meme kanseri nedeniyle vefat etti. Şimdiden teşekkür ederim. BİLATERAL MAMMOGRAFİ İNCELEMESİNDE; Her iki meme cilt cilt altı normaldir. Meme parankim paterni tip C. ile uyumludur. Belirgin kitle düşündüren net demarke lezyon saptanmamıştır. Bilateral makrokalsifikasyon mevcuttur. Bilateral dağınık, punktat, soliter mikrokalsifikasyonlar izlendi. Bilateral aksiller alanlarda patolojik boyut ve görünümde lenf nodu izlenmedi. Sonuç: USG önerilir. Rutin kontrol önerilir. Kategori: Birads 0. Meme parankim paternleri A. Tama yakın yağlı doku replasmanı B. Seyrek fibroglandüler doku C. Heterojen yoğun, duyarlılık azalabilir D. Yoğun, duyarlılık düşük Birads: 0. Hastanın US kontrolü ve US sonucuna göre yönlendirilmesi 1. Normal mammogram 2. Malignite düşündürmeyen benign bulgular 3. Olasılıkla benign bulgular 4. Malignite açısından kuşkulu bulgular 5. Olasılıkla malign bulgular 6. Bilinen malignite

Cevap : 28.01.2021 tarihinde Prof.Dr. Mehmet Mahir Atasoy tarafından cevaplanmıştır.
28.01.2021

Ciddi bir bulgu tariflenmemiş ama deneyimli bir meme radyoloğuna takip olmanızda fayda var.