Soru : Oya /Meme Hastalıkları Teşhis Ve Tedavisi
9.01.2021

Hocam merhabalar.. Annemde iyi huylu bir kitle geçmişi söz konusu.. Çektirdiğim ultrason sonucunu kopyalayarak gönderiyorum.. Değerli yorumlarınızı bekliyorum.. Şimdiden teşekkür ederim.. BİLATERAL BİLATERAL MEME VE HER İKİ AKSİLLAYA YÖNELİK YAPILAN USG - DOPPLER İNCELEMESİNDE Her iki meme de, büyüğü sağ meme saat 11 hizasında areolaya 1 cm mesafede 15x8 mm boyutunda düzgün sınırlı, lobüle konturlu oval şekili cilde paralel yerleşimli dopplerde minimal vaskülerisazyon gösteren lezyon olmak üzere, farklı kadranlarda çok sayıda benzer kalekterde hipoekoik solid lezyonlar izlenmiştir. Sağ meme saat 10 hizasında periferde 21x9 mm boyutunda, yapısal bozulmayı düşündüren görünüme neden olan irregüler şekili, posterior gölgelenmesi bulunan hipoekoik lezyon - alan mevcuttur. Sağ aksillada patolojik olarak değerlendirilebilecek lenf nodu izlenmedi. Sol aksillada patolojik olarak değerlendirilebilecek lenf nodu izlenmedi. SONUÇ: BIRADS-0 ÖNERİ: Aile öyküsü olması nedeni ile Özellikle sağ meme saat 10 hizasında periferde tariflenen hipoekoik lezyon - alana yönelik değerlendirme için dinamik meme MRG ve sonuça göre gerekli görülürse doku tanısı önerilir.

Cevap : 16.01.2021 tarihinde Prof.Dr. Mehmet Mahir Atasoy tarafından cevaplanmıştır.
16.01.2021

Radyoloji uzmanı arkadaşımın önerisini uygulayarak Meme MR ı çektirmeniz de fayda var. sonrasında yine içiniz rahat etmez ise tüm tahlil cdleriniz ile bizim kliniğe gelin bir bakalım.

Dr. Atasoy Kliniği