Soru : Rmy /Meme Hastalıkları Teşhis Ve Tedavisi
22.09.2021

Merhaba hocam üniversite hastanesinde emar, ulturason ve mamografi çektirdim. Göğsümde hassasiyet ve şişkinlik var nadiren de yeşilimsi renkte akıntı oluyor. Sonuçlarda sağ meme üst dış kadranda 3x2 cm boyutlarda oval şekilli sınırları düzgün dens lezyon izlendi. IVKM sonrası yapılan tüm tetkiklerde tip 1 kontrast tutulumu göstermektedir. Görünüm benign kriterli lezyon düşündürmektedir. (Fibroadenoma)diğer kadranlarda ayrı bir patolojik görünüm saptanmamıştır. Sağ meme saat 11 hizasında 22x10.5mm boyutunda lobüle konturlu hipoekoik solid lezyon izlendi. Ayrıca retroareolar alanda saat 6 hizasında 6.5x 4 mm düzgün lobüle konturlu hipoekoik solid lezyon izlendi.(fibroadenom) büyük boyutlu lezyonda kontur lobülasyonu nedeniyle takip görüntüleme ve doku tanısı önerilir. Sağ meme saat 6 hizasında areolaya yakın 10x 3mm boyutunda milimetrik kalsifikasyonlar içeren lobüle kontörlü hipeokoik lezyon izlendi. Sol meme alt kadranda büyüğü 5.5x2 mm ölçülen milimetrik kistler içeren birakç adet fibrokistik doku plakları ve milimetrik boyutlu bir iki adet kist izlendi. Sonuçlara bakarak 6 ayda bir kontrol önerdiler. Ama ben çok korkuyorum ağrı ve hassasiyet var. Ne yapmalıyım?

Cevap : 23.09.2021 tarihinde Prof.Dr. Mehmet Mahir Atasoy tarafından cevaplanmıştır.
23.09.2021

Anlaşılan östrojen fazlalığı yaşıyorsunuz, hem sıkıntılarınızı azaltmak hem de fibroadenomların büyümesini engellemek için hormonlarınızın dengeye kavuşmasına destek olunması lazım. 6 haftalık bir fonksiyonel tıp programı size iyi gelecektir.

Kliniğimize 0543 3806070 den ulaşabilirsiniz.