Soru : SEVİM KÖKDEN /Meme Hastalıkları Teşhis Ve Tedavisi
9.07.2021

Merhabalar, Ultrason ve Mamografi sonucunda yazanlarda ve biyopsi istenmesinden dolayı oldukça endişelendim. sizden de yorum alabilir miyim, ona göre biyopsi için gün alacağım. USG incelemesinde; en büyükleri sol meme saat 12 hizasında 8 mm, 15 mm, sağ meme saat 7 hizasında 5 mm çapında ölçülen basit kistler izlenmiştir. Sol meme alt iç kadranda periareolar yerleşimli en geniş yerinde 6x10x15 mm boyutlarında ölçülen intraduktal yerleşimli zayıf internal kanlanması izlenen hipoekoik görünüm dikkati çekmiştir. Diğer meme parankiminde şüpheli malignite bulgusu izlenmemiştir. Aksiller lojlar tabiidir. Sonuç: • Sol meme retroareolar alanda birkaç adet nonspesifik kalsifik depozit. • Sol meme alt iç kadranda duktal yerleşimli 6x10x15 mm boyutlarında ölçülen hipoekoik nodüler yapı (Meme başı akıntısı bulunması nedeni ile olasılıkla intraduktal papillom açısından tru-cut biyopsi ile sitolojik tanı önerilir. Bulgu 26.05.2015 tarihli tetkikte de belirtilmiştir. Minimal progresyon mevcuttur). Teşekkürler,

Cevap : 11.07.2021 tarihinde Prof.Dr. Mehmet Mahir Atasoy tarafından cevaplanmıştır.
11.07.2021

Çok ciddi bir durum değil ama biyopsi gerekebilir. ikinci bir görüş için kliniğimize gelirseniz kendim meme ve aksilla ultrasonunuzu yapabilirim.