Soru : emel yıldız /Meme Hastalıkları Teşhis Ve Tedavisi
1.11.2019

Sağ meme ÜDK-DOK' da 22x9 mm boyutlarında, lobüle konturlu, çevre dokuda hafif distorsiyon oluşturan, hipoekoik solid lezyon izlenmiştir (BİRADS 4). RDUS incelemede belirgin vaskülarizasyon artışı izlenmedi. LİNİK BİLGİ: Memede kitle Mammografik İnceleme Tekniği: Her iki memeye yönelik KK (KranioKaudal) ve MLO (MedioLateralOblik) pozisyonda grafiler alınmıştır. RADYOLOJİK BULGULAR: Meme parankimi; Tip 1 (Yağ dokusundan zengin, %25 den az fibroglanduler doku) ile uyumludur. Meme başı, meme cildi, pektoral kas planları olağandır. Meme dokusunda spiküle kitle, yapısal bozukluk ya da kuşkulu mikrokalsifikasyon saptanmadı. Sağ meme ÜDK' da yaklaşık 24x18 mm boyutlu düşük dansiteli nodüler görünüm izlenmiştir. Grafiye dahil sol aksiller alanlarda malign özellikte lenf bezi saptanmadı. Sağ aksillada en büyüğü 26x16 mm boyutlu birkaç adet LAP izlenmiştir. ULTRASONOGRAFİK incelemede; - Her iki meme cilt, ciltaltı yapıları normaldir. Sol meme başı içe çekiktir (yapısal). - Her iki meme parankiminde kistik lezyon izlenmemiştir. - Sağ meme ÜDK-DOK' da 22x9 mm boyutlalrında, lobüle konturlu, çevre dokuda hafif distorsiyon oluşturan, hipoekoik solid lezyon izlenmiştir (BİRADS 4). - Sağ aksillada 30x16 mm boyutlu ekojen yağlı hilusu seçilmeyen birkaç adet LAP izlenmiştir. İİAB önerilir. - Sol aksiller bölgede patolojik özellikte lenf bezi izlenmemiştir. SONUÇ: - Sağ memede BIRADS 4 malignite kuşkulu solid lezyon. Biyopsi önerilir. - Sağ aksillada 30x16 mm boyutlu ekojen yağlı hilusu seçilmeyen birkaç adet LAP izlenmiştir. İİAB önerilir. Saygılarımızla

Cevap : 4.11.2019 tarihinde Prof.Dr. Mehmet Mahir Atasoy tarafından cevaplanmıştır.
4.11.2019

Kötü huylu olma şüphesi taşıyan (BIRADS 4)kitlelerden bahsedilmiş. Öncelikle korkmayın büyük ihtimal ile kötü bir şey çıkmaz ve çıksa bile çok kolay tedavi edilebilir durumda bir hastalık olacaktır. Yapmanız gereken şey deneyimli bir meme radyoloğuna ikinci bir görüş için başvurmanız ve gerekli ise vakit kaybettirmeden biyopsi yaptırmanız.