AMELİYATSIZ FİBROADENOM TEDAVİSİ

Fibroadenom özellikle menopoz öncesi genç kadınlarda sıklıkla izlenen, iyi huylu meme tümörleridir. Bazı kadınlarda oldukça çok sayıda fibroadenom bulunabilir ve bu duruma fibroadenomatozis adı verilmektedir. Genellikle takip edilirler ve tedavi gerektirmezler. Ancak,  hızlı büyüyen, ağrı oluşturan, ya da ele gelen sertliğe neden olan tümörler biyopsi ile fibroadenom teşhisi kesinleştikten sonra ameliyat edilmektedir. Tekrarlayan fibroadenomlar nedeni ile yapılan operasyonlar bir çok genç kadın için can sıkıcı olmaktadır. Tekrarlayan operasyon ve anestezi riskleri dışında bir de meme cildinde operasyona bağlı oluşan izler hastalar için diğer bir stres unsurudur. Gelişen teknoloji ilebirlikte artık ameliyat öncesi yapılan biyopside kullanılan standart iğneler yerine vakumlu biyopsi iğneleri kullanılmakta ve fibroadenom tamamen alınabilmektedir. Bu yeni vakum destekli biyopsi tekniği ile 4 cm ye kadar olan tüm meme kitleleri özellikle de fibroadenomlar birkaç dakikalık ağrısız, kansız bir işlem ile tedavi edilebilmektedir. Fiyat olarak da ameliyatlı tedavilerden daha uygun olan bu yöntem henüz çok az sayıda girişimsel radyoloji uzmanı tarafından yapılabildiğinden ülkemizde fazla yaygınlaşmamıştır. Biz, kliniğimize ameliyatsız fibroadenom tedavisi için başvuran hastalarımıza bu yeni tedavi yöntemini başarı ile uygulamaktayız.

Fibroadenomlar ne zaman tedavi edilir ?

Fibroadenomlar özellikle menopoz öncesi genç kadınlarda sıklıkla izlenen, iyi huylu meme tümörleridir. Genellikle takip edilirler ve tedavi gerektirmezler. Ancak,  hızlı büyüyen, ağrı oluşturan, ya da ele gelen sertliğe neden olan tümörler tedavi edilmektedir.

Fibroadenomlar nasıl tedavi edilir?

Klasik olarak tedavi endikasyonu olan fibroadenomlar ameliyat ile tedavi edilmektedir. Ancak tekrarlayan fibroadenomlar nedeni ile yapılan operasyonlar bir çok genç kadın için can sıkıcı olmaktadır. Tekrarlayan operasyon ve anestezi riskleri dışında bir de meme cildinde operasyona bağlı oluşan izler hastalar için diğer bir  stres unsurudur. Gelişen teknoloji ile birlikte çok fonksiyonlu iğneler üretildi. Artık ameliyat öncesi yapılan biyopsilerde kullanılan standart iğneler yerine vakumlu destekli biyopsi iğneleri kullanılmakta ve fibroadenomlar tamamen alınabilmektedir.

Ameliyatsız olarak yapılan tedavi tüm fibroadeonmlara uygulanabilir mi?

Evet uygulanabilir. Bu yeni teknik ile 4 cm ye kadar olan tüm meme kitleleri özellikle de fibroadenomlar birkaç dakikalık ağrısız, kansız bir işlem ile tedavi edilebilmektedir. İşlem bir ultrason süresinde yapılabilir ve hastamız tedavinin ardından hemen kalkıp günlük aktivitelerine devam eder. Hiç bir hazırlık gerektirmez. Fiyat olarak da ameliyatlı tedavilerden daha uygun olan bu yöntem henüz çok az sayıda girişimsel radyoloji uzmanı tarafından yapılabildiğinden ülkemizde fazla yaygınlaşmamıştır. Bu yeni tedavi yöntemi az sayıda özel klinikde başarı ile uygulanmaktadır.