BEL FITIĞINDA AMELİYATSIZ TEDAVİ: RF ABLASYON

Bel Fıtığında Ameliyatsız Tedavi: RF Ablasyon

Bel fıtığı olan hastalarımızın önemli bir kısmı fizik tedavi sonrasında tam olarak iyileşemiyor ya da geçici bir süre ağrılarından kurtulsa da tekrar aynı rahatsızlıkları yaşıyor. Bu hastalarımız en sonunda bel fıtığı ameliyatı olmak zorunda kalabiliyor. Ne yazık ki bir çok bel fıtığı hastası için bel fıtığı ameliyatı olmak da kesin çözüm olmayabiliyor. Üstüne üstlük ameliyat sonrası bel fıtığının tekrarlaması oldukça sık gördüğümüz bir durum. Tüm bu nedenlerden dolayı bel fıtığı tedavisinde RF Ablasyon gibi ameliyatsız tedavi seçeneklerine de sıklıkla başvuruluyor.

Bel fıtığı tedavisinde RF Ablasyon tedavisi oldukça kolay ve güvenli bir yöntem. Nispeten yeni bir yöntem olduğu için biraz pahalı olasada ameliyat olmamak için çok sık tercih edilen bir yöntem.Tedavi mantığı şu şekilde sadece lokal anestezi ile yüz üstü uzanan hastanın bel bölgesinden ince bir iğne yardımıyla fıtıklaşmış olan diskin içine giriliyor ve fıtık olan bölgeye uzatılan RF fiberi ısı etkisiyle dışarı taşan diski içeri doğru topluyor. Bu şeklide taşan disk yerine toplandığı için sinirlere olan baskıda ortadan kalkıyor. Bel fıtığı tedavisinde RF Ablasyon yöntemi için geliştirilmiş olan bir cihazın (Yesdisc) videosuna buradan ulaşabilirsiniz.

Bu yeni tedavi yötemini sıklıkla ağrı uzmanı olan algologlar ve girişimsel radyoloji uzmanları uygulamaktadırlar.

Doç. Dr. Mehmet Mahir Atasoy

Girişimsel Radyoloji