ENDOVENÖZ LAZER ABLASYON İLE VARİS TEDAVİSİ

Endovenöz Lazer Ablasyon ile Varis Tedavisi

Modern varis tedavisi (Endovenöz Lazer Ablasyon ile Varis Tedavisi) : 2000 li yılların başında büyük varislere neden olan damarların tedavisinde adeta bir devrim yaşanmıştır. Robert Min isimli bir Girişimsel Radyolog ve ekibi tarafından hasarlı olan Safen toplardamarı ilk kez “Endovenöz Lazer Ablasyon ” (EVLA) yöntemiyle tedavi edilmiştir. Bu yöntem, kaçak yapan damarın ameliyatla yolunarak dışarı alınması yerine, damar içinden anjio gibi girierek lazer enerjisi ile hasarlı damarın içeriden kapatılması esasına dayanmaktadır. Lazerle kapatılan damardan artık varislerin içine kaçak oluşmaz; kapatılan bu damar da vücut tarafından zamanla yok edilir. Safen veni yakılarak kapatıldığında gözle görülen varisler de küçülerek kaybolur. Peki bu damar yok olunca onun fonksiyonunu hangi damar yerine getiriyor? Hastalıklı ven ortadan kalktığında diğer sağlıklı venler kanı taşıma görevini üstelenerek bacağın venöz dolaşımını sağlar. Unutmayın vücudumuzda onbinlerce kilometre toplardamar var ve biz bu tedavis en fazla 40-50 cm lik bir damarı yok ediyoruz. Ameliyatsız tedavi ile vücutta hasar oluşturmadan bedenin kendini onarmasına yardımcı olunduğundan yan etkileri çok azdır. Ülkemizde bu tedavi Girişimsel Radyoloji Uzmanlarının öncülüğünde 2008 yılından itibaren başarı ile uygulanmaktadır.

NEDEN AMELIYATSIZ VARIS TEDAVISI OLMALIYIM?
ENDOVENÖZ LAZER ABLASYONUN AVANTAJLARI NELERDİR?

• İşlem 40 dakikadan az sürer ve semptomlarda anında iyileşme gözlenir.
  • Günlük aktivitelere hemen dönüş mümkündür. Işlem sonrası arabanızı kendiniz kullanarak evinize dönebilirsiniz.Bacaklarınızda çok az bir ağrı ve morarma olabilir ancak 10 gün içinde geçer.
  • Cerrahi yara izi ya da dikiş olmaz. Çünkü cilde açılan kesi kalem ucu kadardır.
  • Cerrahiye kıyasla daha yüksek başarı ve daha az tekrarlama oranı.
  • İşlem sonrası hasta memnuniyeti çok yüksek
  • Başarı oranı %93-100 arasındadır.

endovenozBildiğiniz üzere biz akademisyenler için bir kaç bilimsel makale bir konuda fikir sahibi olmamız için yeterli değildir. Çok sayıda randomize kontrollü çalışma yada onlarca makalenin derlemesi şeklinde sunulan metaanalizler bize yol gösterici olur. Size 72 araştırma makalesinin derlemesi ile yazılmış olan bir metaanalizden bahsetmek istiyorum.

Bir cerrahi dergisinde yayınlanmış çok geniş bir metaanaliz, 3 yıllık uzun dönem varis tedavisi sonuçlarında Cerrahiyi (tüm yöntemler kullanılarak) %78 başarılı bulmuş iken Lazer ablasyon tedavisini % 94 başarılı bulmuştur. J Vasc Surg 2009, Van den bos et.al., Bu avantajları nedeniyle, endovenöz lazer tedavisi doktorlar ve hastalar tarafından büyük oranda benimsenmiş ve 5 yıl gibi çok kısa bir sürede tüm dünyada hızla yaygınlaşmıştır. Tüm dünyada 2006 yılından itibaren Endovenöz Lazer Ablasyon ile varis tedavisi 100 yıldır uygulanan Cerrahi tedavi sayılarını geride bırakmıştır. Ülkemizde de varis hastalıkları konusunda deneyimli Girşimsel Radyologların öncülüğünde hızla yaygınlaşmaktadır.