FONKSİYONEL TIP HEKİMİ KİMDİR?

Fonksiyonel tıp uygulayıcısı, size kronik inflamatuar hastalalıklarınızın tedavisinde destek olabilecek hayat tarzı ve beslenme değişiklikleri, toksin yükünden kurtulma, vücut fonksiyonlarınızın optimal çalışabilmesi için gerekli olan mikrobesin takviyelerini alma, sosyal ve psikolojik etmenlerin hastalığınıza olan etkisini detaylı testler ile ortaya koyup çözüm önerileri sunan bir hekimdir. Fonksiyonel tıp desteği alırken, hastalığınızın tedavisi için ilgili dal uzmanınızın tedavisine de devam etmelisiniz. Tüm bu süreç boyunca hastalığınız hangi branşın konusuna giriyorsa mutlaka fonksiyonel tıp uygulayıcısı olan hekiminiz onlar ile iletişim halinde olarak size destek olmaya çalışacaktır. Fonksiyonel tıp eğitimi alan her hekimin yapabileceği bir tür koruyucu ve destekleyici bir hekimlik uygulamasıdır. Ancak uygulama alanı olarak standart tıbbın çok ilerisinde testler ve kişiye özel analizler kullanır. Bu nedenle de fonksiyonel tıp, geleceğin kişiye özel tıbbı olarak kabul edilebilir.

Kronik inflamatuar hastalıklar dediğimiz başlık, kalp damar hastalıklarından kansere, haşimoto tiroiditinden romatolojik rahatsızlıklara, Multipl Sklerozdan alerji ve astıma kadar birçok hastalığı kapsayan geniş bir başlıktır. Tüm bu hastalıkların altında yatan sebep büyük ölçüde kronik inflamasyondur. Bu nedenle fonksiyonel tıp desteği tüm bu hastalıklarda standart tıp tedavisine çok olumlu katkısı olur. Ancak bu hastalıklara yönelik yapılan fonksiyonel tıp uygulamaları mutlaka ilgili branş doktorları ile iletişim sağlanarak yapılmalıdır.

Birçok hekim fonksiyonel tıp bakış açısından henüz haberdar olmadığı için ilgili branşlar ile koopere olmak biraz zor olabilmektedir. Hatta fonksiyonel tıbbı geleneksel tıp uygulamalarından birisi zanneden homeopati ile ya da fitoterapi ile aynı şey zanneden hekimlere bile rastlamak mümkün. Biz özel üniversite ortamında  bu konular ile ilgilenen hekimler bulunduğu için hastalarımıza hiçbir problem olmadan bilimsel klavuzlardaki gerekli görülen tedaviler ile birlikte fonksiyonel tıp bakış açısı ile önerilerimizi de paylaşabiliyoruz. Beraberce hastalarımız takip edebiliyoruz. Fonksiyonel tıp kliniğimizden randevu almak isteyenler 0543 380 60 70 no lu irtibat hattından bize ulaşabilir.

Fonksiyonel tıbbın hekimler tarafından doğru anlaşılması ve fonksiyonel tıp konusunda eğitimler almak isteyen arkadaşlarımızın eğitimlerini alabilmesi amacıyla “KORUYUCU HEKİMLİK VE FONKSİYONEL TIP DERNEĞİ” ni KOHEF i kurduk. KOHEF ve Fonksiyonel Tıp Platformu işbirliği içinde hekimlere, diyetisyenlere, eczacılara ve yaşam koçlarına eğitimler veriyoruz. Eğitimler için detaylı bilgi almak ve kaydolmak için Fonksiyonel Tıp Platformu web sitesini ziyaret edebilirsiniz.