PERKÜTAN EKSİZYON YÖNTEMİ (BLES) İLE AMELİYATSIZ FİBROADENOM TEDAVİSİ

Perkütan Eksizyon Yöntemi (BLES) İle Ameliyatsız Fibroadenom Tedavisi

PERKÜTAN EKSİZYON YÖNTEMİ (BLES) İLE FİBROADENOM TEDAVİSİ

Fibroadenom özellikle menopoz öncesi genç kadınlarda sıklıkla izlenen, iyi huylu meme tümörleridir. Bazı kadınlarda oldukça çok sayıda fibroadenom bulunabilir ve bu duruma fibroadenomatozis adı verilmektedir. Genellikle takip edilirler ve tedavi gerektirmezler. Ancak,  hızlı büyüyen, ağrı oluşturan, ya da ele gelen sertliğe neden olan tümörler biyopsi ile fibroadenom teşhisi kesinleştikten sonra ameliyat edilmektedir. Tekrarlayan fibroadenomlar nedeni ile yapılan operasyonlar birçok genç kadın için can sıkıcı olmaktadır. Tekrarlayan operasyon ve anestezi riskleri dışında bir de meme cildinde operasyona bağlı oluşan izler hastalar için diğer bir stres unsurudur.

Fibroadenomlar ne zaman tedavi edilir ?

Fibroadenomlar özellikle menopoz öncesi genç kadınlarda sıklıkla izlenen, iyi huylu meme tümörleridir. Genellikle takip edilirler ve tedavi gerektirmezler. Ancak,  hızlı büyüyen, ağrı oluşturan, ya da ele gelen sertliğe neden olan tümörler tedavi edilmektedir.

Fibroadenomlar nasıl tedavi edilir?

Klasik olarak tedavi endikasyonu olan fibroadenomlar ameliyat ile tedavi edilmektedir. Ancak tekrarlayan fibroadenomlar nedeni ile yapılan operasyonlar birçok genç kadın için can sıkıcı olmaktadır. Tekrarlayan operasyon ve anestezi riskleri dışında bir de meme cildinde operasyona bağlı oluşan izler hastalar için diğer bir  stres unsurudur. Gelişen teknoloji ile birlikte çok fonksiyonlu iğneler üretildi. Artık fibroadenomlar ameliyatsız tedaviler ile başarı ile tedavi edilmektedir.

Ameliyatsız olarak yapılan tedavi tüm fibroadeonmlara uygulanabilir mi?

Evet uygulanabilir. Bu yeni teknik ile 4 cm ye kadar olan tüm meme kitleleri özellikle de fibroadenomlar birkaç dakikalık ağrısız, kansız bir işlem ile tedavi edilebilmektedir. İşlem bir ultrason süresinde yapılabilir ve hastamız tedavinin ardından hemen kalkıp günlük aktivitelerine devam eder. Hiç bir hazırlık gerektirmez. Fiyat olarak da ameliyatlı tedavilerden daha uygun olan bu yöntem henüz çok az sayıda girişimsel radyoloji uzmanı tarafından yapılabildiğinden ülkemizde fazla yaygınlaşmamıştır. Bu yeni tedavi yöntemi az sayıda özel klinikde başarı ile uygulanmaktadır.

fibroadenom-ultrason

Fibroadenomlar kadınlarda çok sık görülen iyi huylu meme kitleleridir. En sık 20-40 yaş arasında görülür. İlk görüldüğünde 6 ay aralıklar ile 2 yıl kadar yakın takip edilir. Bu takibin sebebi fibroadenoma benzeyen kötü huylu tümörlerin yanlışlıkla fibroadenom zannedilmesinin önüne geçmektir. Fibroadenom eğer hızlı bir büyüme gösteriyorsa, ağrı yapıyorsa ya da ele gelen kitle nedeniyle hastada şikayet oluşturuyorsa tedavi edilebilir. Fibroadenom tedavisinden önce mutlaka biyopsi yapılarak tanıdan emin olmak gerekir.

Perkütan eksizyon yöntemi olan INTACT BLES yöntemi ile 2-2,5 cm ye kadar olan fibroadenomlar blok tek parça olarak çıkarılabilmektedir. BLES yöntemi ile 10 saniye gibi kısa süre içerisinde kitle çıkarılmaktadır. İğne deliği daha sonra hiç iz bırakmadan iyileşmektedir. Tedavi sonrası hemen günlük yaşamınıza dönmeniz mümkün olmaktadır.